Van stilletjes idee tot ambitieuze crowdfundcampagne

Een paar jaar geleden vond ik het maar niks, dat hele crowdfunden. Een beetje je hand ophouden voor je eigen ‘hobby’projecten… Totdat ik een workshop deed bij de stuiterend enthousiaste medewerkers van Voordekunst. En inmiddels zit ik zelf middenin de crowdfundcampagne van Gorgeous Grey.

Bij Voordekunst leerde ik dat crowdfunden niet alleen gaat om je hand ophouden, maar vooral om het creëren van een doelgroep voor je product. Ik was na twee workshops om. En toen ik een paar maanden geleden samen met stijlinspirator Marcella Veldhuis-Andringa met Gorgeous Grey begon, wist ik meteen: hiervoor is crowdfunden perfect.

Waar zijn we aan begonnen?

Maar nu we er middenin zitten vraag ik me dagelijks af: waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen? Wat een intense rollercoaster is het om dagelijks bezig te zijn met de teller van het aantal donaties, je netwerk voortdurend via verschillende kanalen benaderen, blijven geloven dat het gaat lukken en vooral: blijven geloven in je eigen project. Ik heb er na afloop van de campagne definately weer een paar grijze haren bij…

Zelfs Victoria Koblenko is binnenkort Gorgeous Grey

Maar als zelfs stijlicoon Victoria Koblenko om is… Dan klopt onze timing toch wel heel erg goed. Het is gewoon tijd. Tijd om Nederland te inspireren met 20 Gorgeous Grey rolmodellen die bewijzen dat natuurlijk grijs haar krachtig, elegant en onderscheidend is. Alles behalve saai, onverzorgd en onaantrekkelijk.

Vrouwen mogen er zijn als ze ouder worden

Want ondanks dat ook bekend Nederland steeds vaker voor natuurlijk grijs kiest, krijgen vrouwen met grijs haar nog steeds regelmatig reacties op hoe grijs hun haar ‘al’ is, aannames over leeftijd en opmerkingen over hun uitstraling. Wat als de vragenstellers de opmerkingen en vragen eens aan zichzelf zouden stellen? In plaats van aan de vrouwen die durven te laten zien dat ook zij er mogen zijn als ze ouder worden. Dus. Dat willen we bereiken met de verhalen en foto’s van de Gorgeous Greys in ons magazine.

Help mee onze droom waarmaken

Inmiddels hebben we al bijna de helft van ons doelbedrag opgehaald. Met een geslaagde crowdfunding kunnen we het ontwerp en het drukwerk van het blad financieren. Het zou supertof zijn als ook jij meehelpt om onze droom waar te maken.Want het is gewoon tijd voor een Nederlands magazine met Gorgeous Greys!

Doneer meteen via www.gorgeousgrey.world. Zo help ook jij mee om vrouwen te inspireren zichtbaar te zijn.

View this post on Instagram

Grijs! Ik mag er niet mee vloeken, want @marrietgakes noemt het zilver👩🏼‍🦳 Zij en @rachelgeerman hebben een ware campagne gevoerd om me te laten in zien dat zilver niet voor 👵🏼 is. En wat blijkt? Er is een hele beweging gaande van #silversisters die het proces #goingreygracefully tot een kunstvorm maken. Kijk maar op #silverhairdontcare #ebracethegrey of #gogrombre. Het is een kwestie van je natuurlijke silverlights af te wisselen met highlights. Was even fijn niet maandelijks de uitgroei bij te houden, maar of ik het ga volhouden…soms kan ik een ongelooflijke drang naar blauw opgeschoren haar a la @rubyrose nog maar net beteugelen. Hoe denken jullie over grijs, uh pardon, ZILVER? 📷 @sanne.glasbergen . . . . . . #grijshaar #coolblondehair #silverlights #highlights #naturalgreyhair #naturalgrey #greyhairtransition #goinggrey #saltandpepperhair #silverhairdontcare #greyhairdontcare #greyhaircolor #keune #greyhairtransition #blonderen #kleurspecialist

A post shared by Victoria Koblenko (@vkoblenko) on